Bil / Transport / Vei

Salt- og korrosjonsskader beløper seg til milliarder bare i Norge. Salting av veier har flere negative aspekter ved seg. Det har en negativ påvirkning av natur/fauna, og det angriper og skader infrastruktur, bymøbler, utstyr, og ikke minst bilen eller kjøretøyet ditt. Og det er de vanskelig tilgjengelige stedene som er mest utsatt. Understell og bremser angripes først, og representerer store utgifter om/når dette må utbedres eller skiftes ut. Andre utsatte steder er langs lister, ved dørhåndtak, og ellers alle de vanskelig tilgjengelige stedene.

Et dørhåndtak som har startet å ruste etter at zinken har ofret seg. Dette skjer først der hvor det er vanskelig å komme til med god polering og saltet får virke uforstyrret.

En bilvask er en god investering hele året, men fjerner ikke nødvendigvis saltet fra bilen. Selv ferskvann inneholder en del salt og bindemiddelet i de fleste såper er nettopp salt.  Enkelte typer behandling for bil kan gjøre mer skade enn nytte. Eddik og andre produkter kan angripe særlig magnesium og føre til skader du ikke hadde tidligere. Mange deler også bil med andre, – husk da at understell og motorblokk er i magnesiumlegeringer, og har saltet som en av sine verste fiender. Det hjelper lite å fjerne det synlige saltet om du ikke får fjernet det skadelige saltet. Og det skadelige saltet er saltet man ikke kan se.

DSALT fjerner enkelt og effektivt alt salt, legger igjen en anti-korrosiv hinne, og hindrer nytt salt i å feste seg en gitt periode. Først når saltet er fjernet, er kjøretøyet er skikkelig vasket!

Bremser, understell og vanskelig tilgjengelige steder er veldig utsatt for salt, spesielt i vintersesongen.

Vi anbefaler derfor jevnlig bruk av DSALT for å forebygge rust og korrosjon.

Kontakt oss

Danwald Lønningen
Daglig leder / Partner
Telefon: +47 928 69 622
E-post: danwald@dsalt.no

Thomas Warpe
Partner
Telefon: +47 918 98 460
E-post: thomas@dsalt.no



Adresse:
Nye Sandviksveien 11, 5003 Bergen